сряда, 3 февруари 2016 г.

Промени себе си и промени света

Според Паулу Коелю и книгата му "Захир" промяната на една-единствена личност означава промяна на целия човешки род.
И пак се връщам върху темата за влиянието и за ефектът на пеперудата. Тези дни темата ме преследва, където и да ида, каквото и да прочета, каквото и да помисля. Явно трябва да стигна до някакъв извод, заключение. Нещо ми убягва. Или пък съм започнала да го проумявам, просто не знам, че е то.
Имам усещането, че съвсем скоро ще разбера точно какво искам да правя с живота си и точно по какъв начин да накарам малките промени да завършват в страшно добър краен резултат.
Казала съм го на страницата си във Фейсбук - мечтата ми е да вдъхновявам. Ефектът - да заразя света със собствената си положителна енергия, вяра в доброто, в това, че животът има много по-дълбок смисъл, отколкото виждаме на повърхността.
Промяната на един човек - мен, може ли да промени като за начало поне хората около мен? Ако всеки от тях промени към по-добро поне още десет човека - ето ти го света променен.
В последните дни забелязах огромня промяна у себе си спрямо факта, че съм станала по-силна психически, изключително по-силна. Започвам да се справям все по-бързо с емоционалните си каши и дупки. Следващият момент е, че съм станала по-мъдра, поне така ми се струва засега, и съм наясно къде да поставя границата, за да не ми се случват отново тези неща, които са ме наранявали в миналото.
Мисля, че точно това искам в живота си - да науча хората да се борят и да се справят така, както аз съм се справяла. Да им покажа, че всичко е преходно и страданието само ни изгражда като личности, но и трябва да го приемем като стимул да следваме мечтите си и да ги постигнем. Защото никой човек никога няма да е щастлив на този свят, живеейки с оправданията си. Най-щастливият и най-успешният човек е човекът с цел. Забележете, че не казвам - човекът с изпълнена цел. Конкретизирам - човекът с изпълнени цели зад гърба си и още много набелязани цели, които гледа право в очите.
Искам да променя света. Искам да ги накарам да почувстват това. Дали моята промяна е напълно достатъчна?

Няма коментари:

Публикуване на коментар