събота, 1 октомври 2011 г.

Да живееш в собствен свят...


            Много пъти ми се е случвало да не разбирам хората и техните светове, но още повече пъти те не са разбирали мен. Казвала съм, че някой живее в свой собствен измислен свят, но вероятно и за мен някой си е мислил такова нещо. И какво от това?
            Всеки от нас живее в собствен свят. Всеки избира кого да обича, кого да мрази, с кого да излиза, кого да избягва, къде да ходи, какво да прави... Уж имаме почти пълна свобода да избираме тези неща. Няма двама напълно еднакви човека на света, дори близнаците не са еднакви. Тогава защо за по-различните да казваме, че живеят в друг свят. Ние всички живеем в различни въображаеми светове. Всеки изгражда своя си по свой вкус и той не е идентичен с никой друг. Изграждаме го от музиката, която слушаме, филмите, които гледаме, най-вече и от собствените си преживелици.
            Това, което ни пречи, са единствено закостенелите предразсъдъци - че това и онова не е разумно, не е правилно, не е логично. Много пъти съм се ядосвала, когато някой ми каже: „Този щял да прави това и това. Според мен е нелогично - кога ще стане това, как ще стане, за какво му е.“ И тем подобни. Извинявайте, ама всеки сам избира. Карала съм се и на много близки за мен хора за това. Ами то не е ваша работа. Всеки си решава дали може да направи нещо и дали има смисъл да го прави. Дори и да се окаже с последствие на времето неправилно, нали въпросният индивид сам ще си обере последствията (друго е ако и вие сте замесени, но в случая не говорим за това). Най-интерсно ми става, когато ми говори за такива неща някой, който има сумати нерешени въпроси, свързани със собствената му личност. Лично аз като че ли предпочитам да реша какво ще правя със собствения си живот, да премисля дали изборите ми са правилни, защото сега ми е времето да дам всичко от себе си, за да постигна максималното, вместо да анализирам поведението на другите и защо тоя така, пък оня онака, ама дали било правилно. Ами ако ще да е правилно. Всеки да си мисли за собствения му свят, зарежете ги тия, че в собствен свят живеели само ненормалните. ;)

Картинка: Буквар

Няма коментари:

Публикуване на коментар