неделя, 24 юли 2011 г.

Да спестим... :)

Днес попаднах на интересен сайт в Интернет и по-точно на една статия, която предлагаше няколко начина за спестяване на пари. Сайтът е kadebg.com и има най-различни съвети за Спестяване в секцията с това име.
Дори и да не сте се замисляли над това, ние харчим постоянно - къде по необходимост, къде не чак толкова. Тук не става въпрос само за пари. Лично на мен ми трябва като че ли повече спестено време. Непрекъснато го губя за глупости. Ако можех да си организирам по-добре графика, сега сигурно щях да съм в пъти по-добре. Факт е обаче, че времето никога не ми е било достатъчно. Имам нужда от безброй часове на ден, за да си свършвам цялата работа и да ми остава време за хобитата ми (от които със сигурност също не пестя, защото нарастват главоломно всеки ден) и за хората, които обичам. Вместо обаче да стана рано сутрин, за да имам по-голям брой часове, се излежавам поне до 11, като вечер лягам най-рано в 3, но времето след 00:00 ч не ми се струва чак толкова пълноценно изразходено, затова не се брои. Поне никога не скучая, но понякога ми идва да си изям главата за пропилените часове в Интернет. Случва се да попадна на много интересни сайтове и така времето си минава, а денят започва да си отива, без да съм свършила необходимото. Дори и тази ваканция не ми дава почивка - появи се предстоящо интервю, за което все се мъча да си намеря пролука в деня, за да поуча. Пък и като се замисля - почивка скоро няма да видя, предстои ми една много важна година.
Как да пестя време? Реших да пестя от сън, все пак на мозъка му трябват само два часа, за да функционира нормално, а аз в повечето време работя с него. Освен това си организирах времето - всичко е по план-график (задължения, хобита), макар че винаги излиза по нещо непредвидено.
Вие успявате ли да пестите времето си и как го правите? Имам нужда от идеи.

От друга страна, за финансови спестявания намерих доста полезна информация. Там нещата стоят малко по-различно и по-лесно (поне така ми изглежда на мен).
В сайта, за който споменах по-горе, имаше доста креативни идеи, за които не бих се сетила. Статията можете да намерите на този адрес http://kadebg.com/2011/05/16/15-idei-kak-da-pestim-pari/, а аз сега ще коментирам всяка една от идеите.

1) Лампите - О, да, от тях за мое щастие пестя. Не обичам никак изкуствената светлина и се опитвам максимално да работя с дневната. Щорите винаги са ми на 100% отворени, макар че сега през лятото е малко по-трудно, защото влиза топлина отвън. Винаги се карам на нашите, ако светнат лампата през деня. Освен че са излишни разходи, е и доста вредно за очите.
2) Водата - Тук вече не мога да се похваля. Макар че опитвам да се ограничавам, понякога само за да си измия ръцете, изтича вода за една пералня (е, малко хиперболизирам, но не много). Не се гордея с това.
3) Щорите - вече ги коментирах.
4) 5) Колата - все още не шофирам, макар че имам необходимата възраст.
6) Библиотеката - това е най-трудното. Винаги, когато вляза в голяма (и малка) книжарница, очите ми остават. Мога с часове да стоя и да се наслаждавам. Обожавам такива места. Накрая ми се иска да купя общо взето всичко. Но се контролирам, в повечето случаи чета от Интернет (о, да, знам, че е ужасно вредно) или отивам до местната библиотека (където по-новите заглавия обаче са изключителна рядкост, макар че откъм по-старите и класическите книги всичко е наред). Следващата година мисля да се запиша в библиотека „Иван Вазов“ в Пловдив - там със сигурност ще намеря всичко (поне би трябвало да е така).
7) Кафето - Не пия.
8) Интернета - няма как повече. Все пак офертата е страхотна. За три компютъра с Интернет, кабелна, цифрова и телефон - 25 лв, така че мисля, че и тук нещата са ограничени максимално.
9) Маркови продукти - Не използвам чак толкова скъпи продукти. Дрехи, дори и да си взимам от тъй наречените маркови магазини, са на сравнително достъпни цени, пък и по-недостъпните и без това не ми харесват (честно! големи боклуци има за безбожни суми. не знам как са като качество, но като външен вид - не струват. поне не тук и сега.)
10) Ново или втора ръка? - Тук обаче определено държа на новото. Поне що се отнася до дрехи. Не бих носила нещо, което дори не знам кой е носил преди мен, пък и повечето дрехи вторъ ръка на нищо не приличат - износени и раздърпани са. Да, вярно в пъти по-евтини са, но според мен не стават за носене пред хора. В статията на kadebg твърде категорично е заявено „Не купувайте ново“. Все пак всеки има право на нещо новичко, като не целя да обидя никого, заявявам, че лично на мен идеята за доизносване на нещо вече отдавна износено ми се струва глупава.
11) Подходящо облекло - тук не мога да се похваля с големи постижения. Понякога до края на октомври, дори и да умирам от студ, се разхождам по къси дрехи, защото дългите ми пречат, но за сметка на това съм в непосредствена близост до печка, климатик, etc., което не претендирам, че е правилно.
12) Направи си сам - тук вече съм експерт. За нищо на света не бих платила на някого да ми оправи нещо при положение, че сама мога да се науча да си го оправям. Не обичам хората да ми се бъркат в работата и рядко харесвам нещо, което друг е направил за моя лична употреба. Винаги намирам кусури и най-добре сама да си го правя според предпочитанията, пък и си поставям още едно предизвикателство, а както знаете съм им голям фен.
13) Безплатни неща - Напоследък редовно се оглеждам за такива - промоция в супермаркета, други оферти, конкурси. Всичко, от което можеш да спечелиш. (Май тук освен спестяването почнахме да замесваме и печалбата.) Освен това играя в www.prizee-jackpot.com, където с месеци игра може да спечелиш 50-тина евро (може и повече, но трябва или да се влага, или много упоритост). Честно казано снощи останах разочарована от този сайт, защото тъкмо бях достигнала до 50 евро, което беше минимума за изтегляне на парите, и изведнъж го смениха на 100 евро. В мен назряват люти съмнения, че изобщо ще получа нещо някога, но инатът отново ме надви и продължавам да играя.
Друга оферта, за която скоро научих е така наречената SaveCard. С нея може да се пазарува в различни обекти в страната (повечето в Пловдив, но има дори и в моя роден град, което ме привлече). Картата е безплатна. Представя се обекта, в който пазаруваш и в края на месеца ти изпращат отстъпката от цената, за всеки обект тя е различна. Общо взето, тук голяма далавера няма. Така или иначе даваш парите. Някой може би ще се впусне в лудо пазаруване, само за да има повече в картата накрая на месеца, но всъщност ще се окаже, че е похарчил повече. Това е въпрос на обикновена логика. Но пък, ако така или иначе е наложително да купиш нещо, защо да не го направиш там, където има отстъпка. :)
Снимка: www.almoda-bg.com

Преди няколко дни си поръчах тази карта, (която е безплатна), от сайта www.save-card.bg, но досега не съм получила покана на e-mail-a, чрез която трябва да дам адреса си и да ми доставят картата по куриер. Днес се поразрових отново и намерих друг сайт www.save-card.info, отново си дадох e-mail-a и се надявам тези дни да ми пратят покана. (А знам на 100%, че все още важи тази оферта и че хората получават картата си по куриер безплатно.) Ще видим. Някой, ако има информация, да споделя. :)
Отплеснах се...
14) Хотел - не ми се налага да ползвам.
15) Вратите - абе все ми се карат, че изкарвам топлото през зимата. :D
Котката вкъщи не я вкарваме, стои си на двора... Оттърва опашката. :)
Голяма оферта се оказва и сайтът www.podariavam.com. Само дето повечето оферти важат за София, а и трябва да сте доста бързи, за да се вредите. В сайта www.prodavalnik.com също има секция „Подарявам“, но няма чак толкова оферти.

Надявам се, че информацията от тази статия ви е била полезна. Ще се радвам да споделите, ако имате интересни идеи как да пестим време, средства и др. (за каквото се сетите :))

Няма коментари:

Публикуване на коментар