вторник, 26 юли 2011 г.

Честит имен ден :)

Честит имен ден на мен и на всички адашки! :)
Днес, на 26 юли, празнувам имен ден. Казвам се Анелия, кръстена съм на баба ми Ана. Св. Ана е майка на Дева Мария и баба на Иисус Христос. Празникът й се чества на 26 юли.
Името Ана е едно от най-разпространените имена в християнския свят. Тя е считана за покровителка на майчинството. Името Ана в превод от еврейски означава „благодат, милосърдие“.

Пожелавам си най-вече много здраве, усмивки и любов! :) Пожелавам си повече от онези дни, от онези малки неща, които се случват така неочаквано и те карат цял ден да пърхаш с криле. Ах, защо няма думи, с които наистина да предам онази пламенна радост, обземаща цялото тяло и ума и непозволяваща на нищо да я прекърши...
***

Казват, че името на човек предначертавало неговата съдба, изграждало част от характера му и давало на човек качествата, които носи в себе си. За мен това изглежда твърде далеч от всяка логика, за да е истина, по-скоро ми звучи като бабини деветини, но кой пък знае. Аз поне чак толкова милосърдие в себе си не съм забелязала, но пък и не може да се каже, че съм безскрупулен и зъл човек. Много си харесвам името и с радост си го нося. :)

Друго поверие гласи, че не бива дете да се кръщава на никого, то трябва да носи собствено име, необвързано с никого от родствениците му, иначе получавало житейската съдба на кръстника. За мен съдбата не е нещо предначертано, така че това, че нося името на баба ми въобще не ме смущава. Знам, че съдбата на човек е каквато сам си я направи.

И най-накрая - човек е индивидуален и това, че двама носят еднакво име в никакъв случай не означава, че са еднакви хора. :) Трябва да загърбим предразсъдъците и да видим колко по-хубав е светът без тях!

***

Весел празник на всички празнуващи, ако има такива! :)

2 коментара:

  1. Честит имен ден!
    Със здраве, усмивки и много щастие да носиш името си!
    Нека всяко твое желание и пожелание се сбъдне!
    :) Усмихнат празник!

    ОтговорИзтриване